fiveguysinsouthafrica.blogg.se

Här kommer ni att få följa Christoffer, Markus, Johannes, Per och Elias från 12BA på Nösnäsgymnasiet på våran praktik i Sydafrika från v. 44 till v.49. Läs och ha skoj!

Sprutlackerat

Publicerad 2014-11-25 20:21:00 i Allmänt,

Tja Tja bloggen! Idag var jag sjuk!! (Det sög!) Jag är förmodligen matförgiftad eller något liknande så får se om jag går till jobbet imon eller inte. Men idag så har jag varit hemma kollat på Sagan om ringen konungens återkomst och Hobbit 1 och 2 och sen så har jag gått till frukt affären som ligger cirka 300-400 meter bort. Där köpte jag vindruvor och sedan så gick jag till en liten butik på hörnet och köpte is te (1 lime och 2 persika). Sedan så gick jag tillbaka till lägenheten och tänkte njuta av vindruvorna och is tet, men icke sa nicke det fick jag inte. Utan i vindruve paketet så har vi Gunvor, en liten ljusbrun vän på 8 ben (tumme upp). Så fick ställa mig och rengöra vindruvor från en liten mängd spindelnät och från Gunvor (som jag spolade ner i toan). När jag tvättat vindruvorna i cirkus 5 min så går jag till sängen med en skål väl tvättade vindruvor och tre burkar is te och lägger mig och kollar på Hobbit 1 har jag för mig. Runt kl 18 så kom dom andra hem och retade mig och sedan så gick Elias och köpte mat på Eastern food bazaar och Per och Christoffer gick och handlade. Efter ungefär 30 min så kom Elias tillbaka med 8 portioner mat (en portion mat räcker till en vuxen + liten matlåda, ungefär samma mängd potatismos man får på korvan). Det vill säga att det är mycket mat och detta köpte han för 280 zar alltså 190 kr ungefär. Efter en stund så kom Per och Cristoffer hem från affären. Och Chicke var as förbannad och börja skrika så fort han kom in genom dörren men efter lite mat så lugnade han ner sig och blev harmonisk (jääävligt lågt blodsocker). Och nu sitter jag här i sängen och skriver detta mycket professionella blogg inlägg. Elias berättade för mig att han och Chicke satt upp väggar tillsammans med Joseph och att resterande fortsatt med hampa väggarna. Och att efter jobbet så hade dom gått till en bar och tagit en öl med Joseph.


Idag har det varit 35 c° i skuggan och 42 c° i solen.

Hejdå bloggen syns snart igen.

Johannes.

Kommentarer

Postat av: Kerstin

Publicerad 2014-11-26 08:44:02

Inte kul med den sjukan...! Hoppas att du mår mycket bättre nu! Härligt att höra att ni fortfarande har det så bra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela